Pages

Wednesday, October 04, 2006

+..entry dr rumah..+

Aku tak bawak balik lappie ke rumah. Sekarang ni, tengah sibuk menaip menggunakan desktop yg dah lama aku tinggalkan. Rasa kejanggalan yang semacam. Tapi takpelah kan...

Streamyx di rumah ni ada angin pasang surut. Terima kasih la TM...kau buat kitorang bayar RM99 with substandard service. tadi DSL line ada lip lap lip lap...untuk kesekian kalinya (dan tah ke berapa), baru dia connected. Dulu aku tanya, TM kata takde pizza lagi. Nak aku orderkan kat Pizza Hut? Dok sebok jual modem bagai, tapi fasilitinya masih di limbungan awan kelabu. Bah!


+~~~~~~~~~~~~~~~~~+

Aku sebok membaca sejarah aku yang dulu. Aku termenung buat kerja di ofis hari ni. Termenung jauh ke suatu tempat..termenung akan consequences sensitiviti aku kat kata-kata org yg sayang aku. memang aku sesal. tapi damage done...and aku ngeri nak dengar lagi...takut! I was that selfish?
Sampai apa bos suruh aku buat, lepas Zuhr tadi baru terhegeh terkejor2...siap boleh beli murtabak lagi for buka.

Kadang-kadang terfikir jugak...kenapa aku ni sensitif tak tentu pasal? Tapi kan, kalau situasi macam tu kena kat batang idung korang, mesti korang pun kecik hati. katalah kan..

eh! aku benci la ko merokok kat sini, apa kata kau merokok jauh-jauh...sebab aku benci sangat?

or

Apa kata you beli perfume Mr. Mist tu. harga dia RM10 je. tapi komfem lepas tu bau badan hilang...

apa korang rasa? tapi yg di atas tu contoh je lah. Tak ada kena mengena ngan aku pon..tak caya ni ha bau la ketiak..

Sometimes, org bercakap mmg kasar semacam. Aku tau la dulu aku dok Johor. lagi kasar beb! Tak caya tanya la geng2 Johor aku. Kutuk org mmg best je. tapi tu culture dia. Once aku pindah negeri lain, lain pulak culture dia. Thats what i learned la. Sampai dah biasa amik hati orang, bila terkena batang idung...ades...tertusuk arrow bull eyes beb~@!

But aku tahu, niat dia lain. And its for the good of me jugak. tapi tak tahulah, lately..i feel so stress up, depress and rasa lonely semacam. A lotta things happened. Cousin aku si Arin dah selamat melahirkan Sufiah Hanum (congrats weh! i like). Kaklong ngan Danialnya, Neni ngan 2 org hero dan heroin, Izah pun dah 5 anak. And as my previous entry dulu suggested, mmg aku tension bila tgk anything related ngan babies. Sbb aku masih single...

Manalah mama tak rasa lain macam? I'm already 30 and the eldest pulak tu.

Hari tu, sorang cina dok puji abah aku hensem. Dia kata wah!
ni mesti anak semua sudah besar...Mama kata yelah, paling tua 30. Cina tu tanya,
sudah ada berapa cucu? Takde lagi...but i'm looking forward kata mama. Then cina
ni pulak menambah lagi, aiyah! Uncle banyak hensem, takkan anak takde org
mau?

No wonder la mama dok tenung aku punya lama dat day. Then, dia pesan suh buat solat sunat banyak2. Aku nak cakap apa lagi? Memang dah ditulis takdir aku macam ni. Memang ada niat nak ubah takdir sendiri. So i need to change e.v.e.r.y.t.h.i.n.g. for the better.

aku dah tanak lagi huha huha (like menonjolkan diri in arts n stuff)...nak kua pun dah malas. Aku mintak cuma jodoh aku dipermudahkan...and aku minta aku akan jadi isteri yg taat dan solehah. sekurang2nya kalau doa tak makbul, ia akan jadi pahala. Dapat tak dapat, itu secondary. Usaha tu ada...jodoh pertemuan dan maut ditanganNya...kalau ada, adalah...

Aku ingat dulu time memula masuk keje, aku rasa perangai aku banyak happy-go-lucky. Tu yg kengkadang org tgk aku ni immature. They don't think i'm serious. Lately, aku rasa aku dah tua sangat. Banyak dah slow down..dah takde happy-happy. org joke pun aku rasa serius. teruk kes nih!

Hm...
what happened to me?
aku kena jumpa Vit n sutun selalu. Zura...fauzan...cos, they make me wanna laugh out loud. if not, senang2 je aku tinggalkan my old self...and i miss me in that sense...

Anyho, hari ni aku dapat berita mengejutkan...
aku cuma harap Madam M tabah...mesti ada hikmah disebaliknya...

Till later, i'm tired mentally.
But thanks to my stronger other half, he leads me back to normalcy...and i crave for him to teach me stuff again. the positive stuff, of course. What were you guys thinking?

1 comment:

Shahrul Azmi said...

what's wrong with happy go lucky, age is just numbers, numbers that somehow used by the idiots to benchmarck one achievement...

A good wife, such a saint ambition, perhaps looking for good husband can be the key to that, look for them at the right place and perferct time.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails