Pages

Tuesday, July 13, 2010

Di Waktu Anda Menjadi Zombie

Hai! 

Tahniah kerana anda masih menggagahkan diri untuk membaca blog emo saya.
Saya tau ramai penskodeng penskodeng tegar yang suka membaca (ye. saya puji anda yang rajin membaca hatta blog sampah ini).

Kali ini saya menghapdet blog amat jarang seperti gigi depan saya. Saya sudah tidak punya passion atau ghairah menulis seperti dahulu kala (macam la saya ancient!). Sudah tidak punya masa sunyi kerana saya ditemani sichenta hati. Tapi semenjak beliau bekerja jauh di pelusuk selatan sana maka saya ada sedikit masa untuk dicuri sebelum beliau online semula. Maklumla, insan berchenta lagi. Kot dah kawen kang haaa tak tahulah! Huahuahua (jgn mara aaa abam! Taleh gurau join surau ye)

Anyho.

Adalah penat mental ini. Badan gendot cam biasanya tapi bukan kerana penat badan. Alhamdulillah badan fat ini masih fit dan aktif tapi otak sudah beku dek kerana menjadi zombie dan diperah perah seperti kelapa untuk rendang raya (tiba tiba saya lapar). Mana taknya. Saya penat fikir pasal banyak perkara; baik personal atau kerja atau ber hoohaaa sekalipun saya tetap berfikir. Jadi di waktu malam yang sunyi walau saya mahu tido otak saya masih overclocked seperti komputer Obefiend. Jika saya sudah overclocking maka saya emo dan gila terlampau (masa ini kamu boleh suruh saya terjun bungee saya pasti boleh lakukan!)



Saya penat. Bak kata sayang saya, saya perfectionist spesis laen. Dia pula spesis perfectionist lain. Dia kata saya perfectionist yang kena ikut plan saya. Mana taknya. Jika saya diberi tanggungan, saya harus menjalani tanggungan cara saya. (Kerana saya tidak minta, saya diBERI! Tapi bila diberi, kena ikutlah cara saya kan? Lenkali nak masukkan disclaimer dululah. Lesson learnt, salah sendiri. Padan muka haku)

Beliau pula katanya, asalkan orang puas hati dia dah happy. Itu perfectionist cara beliau. Saya takkan puas hati kalau kerja itu mediocre pada saya. Seriyes. Saya mahukan Yang Terbaek Dari Ladang. Ini prinsip saya sejak saya kecik lagi. Alang alang menyeluk pekasam biar sampai lengan. Alang alang buat, buat betul betul. Jangan main main.

Dia kata dia kenal saya. Memang betul. Encik Shayg: tahukah anda sekarang saya masih mode overclocking? Maka saya berblogging? Tidak mahu joging jadi terus saja singing dan dancing? Now dah gila.

mungkin saya perlu tido dan saya perlu sayang saya. saya harap beliau cepat siapkan kerja di sana maka saya dapat bergayot spt biasanya. ingat senang ke PJJ begini? 



Sekian.

/sampah kesekian kalinya.

7 comments:

Izan Hasrin said...

Naz... macam biasa sbg penskodeng tegar blog ni (wahahaha) aku enjoy baca tulisan ko ni... cakap pasal PJJ tu, akupun sama gak! hehehe...

13may said...

Chee!!!!

:D

Taichee~@! said...

13th mayyyyy!!!

Long taim no see you!
waaah lau wehhh

13may said...

eh! nama dah tukar jadi sepi? hehhe hehhe

13may said...

Chee...selamat hari raya!

13may said...

chee...where are you?

Taichee~@! said...

Carik kat twitter ye. @miztaichee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails