Pages

Friday, June 19, 2009

Where is Me?

Missing in action Chee.

Hehehe..
Chak u ollz~@!

If you've been wondering where I was for the past weeks, well I was busy to & fro Kch-KL lately for my (insyaAllah) upgrading of my position. Its a requirement that all of us here kena fulfill. So, alang alang aku kena buat job lebih mencabar starting July, aku mintakler Boss kowtim kan for my trainings kasik abes. So pernah aku siang dari KL, overnight kat Kuching tapi keesokkannya balik KL balik. Sampai Modjo kata, ek eleee ape kes la! (Dia jeles la tu). Ni pun baru balik dari Melaka untuk training. Balik Melaka sempat berposing ngan Jiji + adik (sori gambau tak boleh diletak - sukati aku lah kan?)

So itula nye, starting May full swing ke Jun. So bila ada life, maka blog ini pun semakin bersawang dan berhabuk. Hehehe..normal la kan?

So maybe u ollz nak tau enh, cemana aku ngan Modjo? Well, so far ada perkembangan yg positif.

1. Pernah satu hari yg indah nak tgk wayang ceta Terminator Salvation ngan adik. Aku tak kata pun kat Modjo aku nak tgk ceta apa. Tp dia tau la aku kat Cineleisure. Little that adik & I know that dia dok skodeng and beli tiket movie yg sama ngan we olls. Nak dijadikan ceta kan..aku rasa aku ternampak dia dok sengih sengih kat adik dengan senyum dia yg chomel tu. Tp yg herannya adik tak pasan dia. Bila aku cakap baju kaler begini dan begitu rambutnya, badannya cenggini cenggitu, maka Modjo pun mengesahkan dia mmg ada kat sana. Cheyh. Itu pun nak rahsia. Last last kantoi sendirik! (Aku tak pulak tego dia, sbb masa tu aku konfius).

My Modjo Shayg

Modjo orgnya tinggi dan cerah (juga chomel). Aku rasa aku takat telinga dia je. And err.. badan dia sedap sedap gitu (pelukkable). Bak kata hanty tentang kejadian ini, "itu namanya dating jarak jauh" Adoyai. Pe punya dating tah, tak janji pe pe pon~@! Rasa macam baru nak blaja bercinte je. Tak pernah pulak selama umur aku ni, aku experience cinta yang sebegini. If ada orang kata What Are You Taichee? 15? Hehehe..I couldn't agree more. Sebab ini macam betul betul first love aku yang aku tak pernah ada!

2. Disebabkan telah terkantoi oleh aku, maka Modjo pun dah berani tunjukkan video dia main gitar akustik dia + nyanyi lagu Halo versi dia utk aku menandakan itu adalah dia terlatest. Hehehe..dan dia sgt shomel~@! (kunun malu malu nak tgk vid, sbb dia kata, mmg dia dok imagine ada org tgk dia - tah papetah!) Masa tgk vid ni kat opis, aku dok "OMG! OMG!" Sbb keshomelan dia itus.

3. Aku tak sabo nak balik KL lagi. Bukan sebab nak dating ngan dia. Ohhh maap makcik pakcik sekalian kerana menghampakan anda. Ni bukan cinta biasa dok dating mating. Selagi dia tak jumpa mama & abah, selagi tu aku tanak jumpa dia face to face. Sebab tu la jugak aku n adik rapat. Cuma aku rasa hidup aku penuh kat Kuching KL. Ada Mama/ Abah/ Taro <---susah nak kaco dia, ada famili lain, member member - and last but not least, aku rasa aku dekat bangat ngan Modjo tershentaku. 4. Disebabkan Modjo tak dapat jumpa aku lagi, makanya aku heret adik sebagai wakil achik dia untuk jumpa kazen mazen, jumpa nenek + hanty, jumpa member, hehehe and adik was ok about it sebab aku treat dia mmg cam adik aku pun. Tu pasalla sekang Modjo sudeyh jeles. Dah la kami dilahirkan sama hospital, perangai ketomboian lebih kureng sama, sama poyo, cuma adik ni senyap la. Dia cuma akan bukak mulut cerita bila dia dah selesa ngan orang. 5. Tadi Modjo kata, adik nak datang Kuching. Boleh Modjo tak kasik? Cheyh. Dengan adik sendirik nak jeles. Cemana nih? Sapa suh dia lambat no? 6. Oh yeh. Sejak domenjak ni, aku + kazen mazen dah kembali cam zaman kekanak dulu. Makin rapat + suka lepak sesama. Tengok wayang + makan (tapi takleh wat selalu la, kopak haku). 7. Apa aku tau, mama + abah sedang rindu bangat kat seseorang. Tp entahla, mungkin sebab aku ada kowt? Cuba aku dissappear? Aku rasa, terubat rindu mama + abah. I hate it when I was proven right. Please prove that I'm wrong. Sekian.

Kesimpulannya:
Modjo ada cara sendiri. Tak gelojoh. Tak kecow. Cool je. And cara dia dok suruh aku rapat dengan adik sebagai wakil dia tu nampak dia benar benar ikhlas. Aku pun boleh korek rahsia Modjo. Sejarah dia. Cemana dia. (at the same time, adik pun ceta pasal aku kat Modjo kan?) Nak tau dia tinggal kat mana pun boleh. Tapi aku tak buat je sebab aku nak Modjo sendiri tunjukkan aku. If dia ni tak betul punya manusia, dah lama duit aku kena kikis cam jejantan laen dan aku takkan di expose pada pihak keluarga dia (takut kantoi ngan bini). Kalau ada lagi org yg skeptik dan takut aku masuk gaung cam dulu, well. Wamakaru wamakarallah. Wallahukhairul maakirin. Jodoh kat tgn Allah. Aku sekadar berdoa biarlah Modjo lelaki permanent yang bertapa kat hati aku yg sunyi ni. Biarlah dia jadi suami aku dgn izinNya. Aku rasa tak lama lagi je tu. InsyaAllah. Nak buat dia jeles lagi... Kasik percepat. Lalalala~@!Doakan la enh! Aku sendirik tak sabo nak jumpa cinta hati aku yg sorang tuh!

Adoi mak kawenkan aku~@! Hahahah <---aku dah wajibul ghunnah kawen dah pown. Haruslaaa

p/s: Aku dah malas berblog. Bak kata mama, ada banyak lagi benda berpekdah boleh dibuat. Seperti mengingati keluarga, menolong mak abah kat rumah (ni pun aku termiss). Adoyai. Sakit gak pale. Baik aku tido sambil tunggu Modjo balik ni (ecewah mcm yo yo ow je)

5 comments:

Taichee~@! said...

Testing berkomen. Test

» NAJA « said...

Sis! Wow cumil nyer!

Taichee~@! said...

Modjo mmg cumil~@!
Snonye dia macho hehehe (pehhh sibbaik dia mmg tak baca blog)

♥ Miz Izzy ♥ said...

omg! u havent seen each other face to face YET?
i must say im impress. both the way how he's "dating" u and nyanyi lagu halo tuh. =)

ouh ouh. yeap. love ur no 6. kudos to FB actually. buat kite sume rapat balek ;)

hugs n kisses.
<3

Taichee~@! said...

owh Cik Izzy bizzy:

Yup. Kureng wat maksiat gitu. Amacam boleh tahan kalau kamu jadik kaknaz?

YUp. FB helps tighten out relationship.

hugs n kisses to you too. Take care aite?
Hehehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails